Muoti on myös tosi iso osa visualistin opintoja, sillä valtaosa visualisteista on töissä vaateliikkeissä.
Siispä meille annettiin tuhat euroa leikkirahaa verkkovaatekauppoihin ja tehtäväksi tutustua verkkokauppojen visuaalisiin ilmeisiin sekä suunnitella 3 asukokonaisuutta: työasu, juhla-asu ja edustusasu.
Tein asukokonaisuuskollaasit (edelliset kolme postausta!) Polyvorella, minkä käyttöön luokkalaiseni Eveliina opettaa blogissaan . Hän tutustutti minutkin tähän ihanuuteen. Polyvorea on yksinkertaista käyttää ja kollaasit myös syntyvät helposti... jos osaa tehdä päätöksiä helposti. Mulla ei aina tätä päättämislahjaa ole :D Ja myös täydellisyyteen pyrkiminen on yksi syy ettei tuloksia synny multa niin nopeasti.. opettelua,opettelua..
Shoppailuverkkokauppoja piti olla min. kuusi, mulle niitä kertyi seitsemän. Tutustuin H&M:n, New Lookin, ALLSAINTSin, Nellyn, Booztin, Cosstoresin sekä Bubbleroomin verkkosivuihin.
Valitsemieni verkkokauppojen visuaaliset ilmeet ovat etusivujen perusteella aika samankaltaisia. Jokainen etusivu esittelee muotiaan suurilla kansikuvillaan. Eroja löytyy vaatteiden kategorisoinnissa ja esittelyssä, toisissa on mallien päällä, toisissa ei.
Useilta verkkokaupoilta löytyy myytävien tuotteiden lisäksi uutisia, tyylivinkkejä, muotijuttuja ja videoita.
H&M:n verkkosivut ovat onnistuneet pysymään selkeänä ja tyylikkäänä sivujen sisällön paljoudesta huolimatta. H&M:n tyyliin mainoksia ja tuotevalikoimaa on myös verkkosivuilla valtavasti. Sivuilta löytyy valikoimaa naisille, miehille, lapsille ja kotiin. Sivuilla on paljon muotia niille, jotka eivät tahdo maksaa trendikkäistä ja nuorekkaista vaatteista maltaita. Etusivulla H&M:n syysmuotia 2013 esittelee supermalli Gisele.
New Look on brittiläinen muotiverkkokauppa ja tämä vei sydämeni ihanilla tuotteillaan. Sivut on suunnattu naisille, miehille ja teineille. Naisille löytyy vielä erikseen jaoteltuna äitiysvaatteita sekä pluskokoisia vaatteita. Sivujen ilme on pohjaltaan tyylikäs ja mustavalkoinen, muu väritys syntyy kuvista ja mainoksista. Etusivulla pyörii vaihtuva kuvaslideshow joka esittelee uutta syyslehteä, syksyn kenkä- ja vaatemuotia.
ALLSAINTS:in nettisivut henkivät maskuliinista, selkeää ja yksinkertaista tyyliä. Sivut on suunnattu tyylitietoisille nuorille naisille ja miehille. Vaatteet esitellään mallien päällä. Allsaints:illä on käynnissä ihmiskauppaa ja nykyajan orjuutta vastaan toimiva kamppanja "Not for sale" ja he myyvät tällä sloganilla varustettuja vaatteita. Allsaints:in sivuilta löytyy myös elämäntyyliin sopivaa musiikkia sekä elokuvia.
Nelly.comin sivuilla on naisille ja miehille omat valikoimat. Sivut houkuttelevat nuoria bilevaatteilla ja suurella valikoimalla korkokenkiä. Sivuilla on kattava valikoima alusvaatteista kenkiin. Vaatteet ovat mallien päällä. Vaatteet ovat eri merkkisiä mm. veromoda, selected femme ja filippa k.
Boozt.comilla on merkkivaate valikoimaa perheille. Etusivu huokuu siistiä perhetyyliä. Valikoima on kuitenkin todella kattava juhlasta arkivaatteisiin. Erikoisuuksina golf-vaatetus!
Cosstores verkkokaupan ilme on pelkistetty ja graafinen. Vaatteet näyttävät kalliilta ja ovatkin hintatasoltaan korkeampia kuin esim. h&m:n tai nellyn. Nettisivuilla on erikseen Cossin kauppa, muoti, tavarat, lehti ja kalenteri osiot.
Bubbleroom. on valitsemistani verkkokaupoista ulkoasultaan sekavin sivupalkin tekstimäärän ja sivun täyteyden takia. Sivut ovat nuorekkaat ja myös aika sporttiset. Valikoimaa miehille ja naisille.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti